۲۰ سال است که به طب طبیعی مشغول است

قحطان النزال که ۲۰ سال است به طب طبیعی می‌پردازد، گفت:«داروهای طبیعی در جامعه ما بیشتر استفاده خواهد شد.»

طب طبیعی

درمان طبیعی بسیار مهم است و افراد از مزایای آن بهره مند می‌شوند. همه بیماری‌ها را می‌توان با گیاهان طبیعی درمان کرد. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که درمان طبیعی بسیار پیشرفته بود و هیچکس از داروهای شیمیایی استفاده نمی‌کرد. اما در عصر حاضر این فرهنگ و سنت بسیار کاهش یافته و در شرف از بین رفتن است. با وجود این، افراد زیادی هستند که این فرهنگ و سنت را زنده نگه می‌دارند و با داروهای طبیعی بیماری‌ها را درمان می‌کنند. یکی از این افراد قحطان النزال ۵۱ ساله از شهر قامشلو است که هنوز هم داروهای طبیعی را با دست می‌سازد و به کار می‌گیرد.

او ۲۰ سال است که در طب طبیعی کار می‌کند

 قحطان النزال با بیان اینکه حرفه‌اش میراث خانوادگی نیست و ۲۰ سال است که با عشق این کار را انجام می‌دهد، اظهار داشت: «۲۰ سال است که طب طبیعی کار می‌کنم. این حرفه من است که از خانواده‌ام به من نرسیده یا از برخی افراد دیگر یاد نگرفته‌ام. من خودم آن را کاملاً از روی عشق و کنجکاوی یاد گرفتم. یک بار بیمار شدم و به بیمارستان رفتم. هر چقدر که دکترها به من دارو دادند، حالم خوب نشد. من شنیدم که یک گیاه طبیعی برای بیماری من مفید است و آن گیاه را امتحان کردم، متوجه شدم که با این گیاه بهتر شدم. خیلی‌ها پرسیدند چطور از شر آن بیماری خلاص شدم؟ وقتی از این گیاه طبیعی استفاده کردم، بازخورد بسیار مثبتی دریافت کردم. یک روز یکی از دوستانم برای همین بیماری از من گیاه دارویی خواست. با این گیاه دارویی براش درست کردم و حالش خوب شد. از آن زمان به بعد من طب طبیعی را انجام دادم و همه من را به این عنوان می‌شناسند. بعد عشقم به این کار روز به روز بیشتر شد، خودم را پیش بردم و این کار را ادامه دادم.»

درمان بسیاری از انواع بیماری‌ها

قحطان النزال درباره انواع بیماری‌هایی که با گیاهان طبیعی درمان می‌کند، گفت: «برای بسیاری از بیماری‌های مختلف مانند درد کلیه، معده، درد قلب، درد سینه و انواع اندام‌های بدن، درمان‌های طبیعی درست می‌کنم. من با دقت آن گیاهان را ترکیب می‌کنم و هر کدام از آن گیاهان عملکرد متفاوتی دارند. از آنجایی که مردم نتایج بسیار خوبی از درمان‌های طبیعی دریافت می‌کنند، از آن نیز بسیار راضی هستند. همچنین تعداد افرادی که برای درمان‌های طبیعی به من مراجعه می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.

داروهای طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی هستند

 قحطان النزال به برچسب گذاری داروهای طبیعی اشاره کرد و در ادامه سخنان خود گفت: «تمام داروهای من طبیعی است و به هیچ وجه از داروهای شیمیایی استفاده نمی‌کنم. بسیاری از دانشمندان بزرگ تحقیق کرده‌اند که گیاهان طبیعی درمان بسیاری از بیماری‌ها هستند. همانطور که مشخص است بسیاری از بیماری‌ها در شمال و شرق سوریه به دلیل شرایط اقلیمی و روانی رخ می‌دهد که راه حل این بیماری‌ها گیاهان طبیعی هستند.»

قحطان النزال با بیان اینکه صدها نفر با درمان‌های طبیعی خود از بیماری‌ها نجات یافته‌اند، گفت: «بسیاری از افرادی که برای درمان به من مراجعه می‌کنند به من می‌گویند که داروهای شیمیایی زیادی مصرف کرده‌اند اما هیچ سودی از آن نبرده‌اند. بعد از اینکه داروها را با توجه به بیماری افرادی که به من مراجعه می‌کنند تهیه می‌کنم و از آنها استفاده می‌کنند، می‌بینیم که بعد از یک هفته بیماران از بیماری خود خلاص می‌شوند و بهبود می‌یابند. یعنی فواید آن بسیار زیاد است. این به من قدرت و روحیه داد تا در این کار پیشرفت کنم.»

تهیه گیاهان دارویی مشکل است

 قحطان النزال با این جملات درباره سختی‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند گفت: «همچنین در این کار با مشکلاتی روبه رو هستم. زیرا همه‌ی گیاهانی که می‌خواهم در داروهایم از آنها استفاده کنم، در منطقه وجود ندارد. من خیلی سعی می‌کنم بهترین گیاهان را تهیه کنم تا مردم به بهترین نحو از آن بهره ببرند.»

قحطان النزال در پایان سخنان خود به اهمیت طب طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: «می‌خواهم بگویم که فرهنگ طب طبیعی ما باید همیشه حضور خود را حفظ کند و در جامعه ما توسعه یابد. در سال‌های اخیر تعداد افرادی که از داروهای طبیعی استفاده می‌کنند بسیار کم است و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند همگی افراد مسن هستند. همچنین از همه می‌خواهم که از فرهنگ طب طبیعی حمایت کنند تا در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.»